KISAH BENAR:”setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba menjadi paanik seperti orang ketaakutan, Rupanya Sebab Selalu Buat Benda Ni!”

Assalamualaikum dan selamat sejahtera Dr Fuh ucapkan kepada semua pembaca yang dikasihi. Hari ini Dr Fuh nak share salah satu kisah benar yang menarik dan cukup baik untuk kita mengambil ikhtibar ialah mengenai seorang jemaah haji (lelaki) yang gagal masuk ke Masjidil Haram.

Kisah ini diceritakan oleh salah seorang jemaah Haji. Begini kisahnya….

Kisah Benar Di Masjidil Haram

Lelaki ini tidak sama pakej dengan saya , jadi saya tidak mengenali beliau. Apa yang berlaku kepada lelaki berkenaan ialah setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba menjadi paanik seperti orang ketakutan. Kemudian lelaki itu tergopooh-gapah ke luar semula daripada masjid dan tergesa-gesa pulang ke rumah tumpangannya.

Selepas kali pertama gagal, lelaki itu cuba sekali lagi tetapi apabila orang-orang dalam masjid memandang ke arahnya, dia terus berlari balik ke rumah tumpangannya. Kejadian aneh itu berulang kali berlaku selama seminggu sehingga lelaki tadi tidak dapat sembahyang dalam Masjidil Haram.

Melihat keadaan yang sungguh aneh ini, seorang sahabat datang memberitahu saya dan minta supaya saya cuba ubati lelaki itu. Saya bersetuju tetapi tidak terus mengubati lelaki itu. Sebaliknya,saya cuba mendapat maklumat mengenainya terlebih dahulu.

Saya sengaja berbuat demikian kerana saya rasa mesti ada sesuatu kesalahan yang telah dibuatnya hingga menyebabkan dia jadi sedemikian rupa. Jadi saya suruhlah kawan saya selidiki dahulu latar belakang lelaki itu.

Kawan saya itu pun pergilah berjumpa semula dengan lelaki itu dan meminta dia ceritakan apakah sebenarnya yang telah berlaku. Mulanya lelaki tersebut malu hendak bercerita apakah sebenarnya yang telah berlaku tetapi selepas dipujuk akhirnya lelaki itu
bersetuju.

Ceritanya agak memalukan tapi memberi banyak pengajaran. Sebenarnya, dia punyai hobi yang sangat memalukan. Filem luucah sudah menjadi makanan hariannya malah pada malam terakhir hendak bertolak ke Mekah pun dia sempat lagi menonton filem luucah.

Rupa-rupanya, lelaki itu memberitahu bahawa setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba nampak seorang perempuan yang dalam keadaan boogel meneerkam ke arahnya atau seperti mencari-carinya. Maka kerana takut kelakuan perempuan tadi akan memalukan dirinya, lelaki berkenaan lari.

Selepas mengetahui kedudukan sebenar, barulah saya mengubaati lelaki tadi. Saya diberitakan, selepas itu barulah dia dapat masuk ke masjid, itupun cuma sampai ke pintu.

p/s : ini kisah benar dari Dato Dr Harun Din…..

Bagaimana Cara Untuk Hilangkan Ketagihan Menonton Video Luucah ni ? Rasanya tak mudah.

1.Fokus pada aktiviti harian, bagi wanita suri rumah bolehlah cuba resepi masakan baru, bermain dengan anak-anak, kemas rumah, atau fikirkan rancangan terbaik untuk keluarga.

2.Lupakan terus pasal poorno, kadang-kadang bila kita asyik fikir pasal nak berhenti tengok poorno, kita akan rasa nak menonton lagi kemudian kata taknak tengok lagi, tapi nak tengok lagi. Macam mana tu ? Susahkan nak kawal naafsu. Seeloknya Lupakan terus je, luangkan masa dengan keluarga.

3.Lakukan senaman, setiap kali nak tengok poorno je, angkat kaki, bangun dan lompat-lompat supaya darah lalu dengan baik, kalau tidak buat aktiviti darah akan terus berada di bahagian kemaluuaan, tu sebab mudah terangsang.

4.Bergaul dengan rakna-rakan yang positif. Hmm. Kalau yang suri rumah tu boleh lah main chit-chat dengan kawan-kawan.
Tanamkan perasaan takut dan malu pada tuhan, sebab tuhan nampak apa kita lakukan.

5.Bertaubat dan usaha taknak tengok video luucah lagi, cuba dan cuba, kalau tak boleh juga, pergi rendam kepala dalam baldi.
Tak tahulah, kena cuba kalau tak cuba tak tahu, kalau tak boleh juga, mohon terjun bangunan, pfft. Not so helping kan !

Jadi macam mana ? Saya pun tak pakar dalam bab mental manusia, seperti yang kata kehidupan seeks adalah natural, ada sahaja cara untuk memuaskan naafsu tu, samaada diredha oleh Allah dan di benci oleh Allah.

Kalau ikut orang putih bagi diaorang normal, kalau ikutkan agama rata-rata semuanya tak bersetuju cara puaskan nafsu dengan kaedah menonton video luucah dan onaani. Jadi mana silapnya ? Apa yang berlaku pada generasi kita semua ?

Kalau dah selalu tu boleh bertaubat bersungguh-sungguh dan hadam ayat ni.

“Sesungguhnya beruntunglah orang-orang yang beriman. (yakni) Orang-orang yang khusyu’ dalam solatnya. Dan orang-orang yang menjauhkan diri dari (perbuatan dan perkataan) yang tiada berguna. Dan orang-orang yang menunaikan zakat. Dan orang-orang yang menjaga kemaaluannya” [TMQ al-Mukminun:1-5]

Sumber: kakiviral and kokotiam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *